پارکهای معروف مشهد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

پارکهای معروف مشهد

 

 

منطقه شاندیز واقع در 38 کیلومتری غرب شهر مشهد از دیر باز به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس در تور مشهد تعطیلات خرداد 95 مورد توجه بوده است و دارای طبیعت بسیار زیبایی بر ای جذب گردشگران تور مشهد  است، امروزه محور گردشگری شاندیز را علاوه بر ویرانی که جنبه تاریخی دارد و دارای مزار و ظاهری کهن است، روستاهای سرآسیاب، ارچنگ، خادر، شاندیز، ابرده پايین، ابرده بالا و زشک تشکیل می‌دهد.رودخانه‌ها و دره‌ های متعدد شاندیز اقلیم متنوع و چشم‌اندازهای زیبايی از طبیعت را به بیننده در تور مشهد بهار 95 عرضه می‌کند، درختان و درخنچه‌های فراوان در منطقه شامل چنار، سپیدار، اشن، ارغوان و ارس است و از گونه‌های شاخص حیات‌ وحش آن می‌توان به گوسفند وحشی، گراز و گرگ اشاره کرد، همچنین هدهد، توکای سیاه، و دم جنبانک در فهرست پرندگان این منطقه برای تماشای مسافران تور مشهد 95 قرار دارد.

 

پارک جنگلی شاندیز مشهد

 

 

 

منطقه ییلاقی طرقبه با وسعت 1600 کیلومترمربع در منطقه‌‌ای کوهستانی در امتداد بینالود واقع شده و در 15 کیلومتری مشهد در غرب انتهای بولوار وکیل‌آباد قرار دارد. طرقبه دارای سابقه‌ای طولانی در تاریخ این شهر است و به عنوان یکی از مناطق دشت توس به نام تروغبذ در قرون اسلامی مطرح بوده است. همین‌طور در طول سده‌های اسلامی به صورت گذرگاه و تفرج‌گاه نیز به شمار می‌رفت.در تور مشهد تعطیلات تابستان 95 اینجا را فراموش نکنید. این مکان در امتداد دره‌ی بسیار با صفایی واقع شده و از نظر زمین‌شناسی از بخش‌های دشت، پای کوه و کوهستانی شکل گرفته است. طرقبه دارای آب و هوای سرد و خشک با تابستان‌هایی خنک و مطبوع می‌باشد که به دلیل بالا بودن ارتفاع آن، میزان بارندگی این منطقه نسبت به شهر مشهد بیشتر است. از مهمترین صنایع دستی منطقه علاوه بر بافته‌ها و ساخته‌های بومی، سبدبافی است که به سبب توریستی بودن طرقبه در تور مشهد تعطیلات تیر 95 ، بازار این تولیدات از موقعیت مطلوبی برخوردار است. صنایع ظریف حصیر بافی، در میان گردشگران تور مشهد که به این منطقه از مشهد سفر می‌کنند، جایگاه ویژه‌ای دارد. علاوه بر آن پرورش گل و گیاه نیز از مشاغل فعال طرقبه است.همچنین در دامنه‌ی شمالی رشته کوه‌های بینالود واقع در غرب و جنوب‌غربی شهرستان مشهد، دره‌های باصفا و سرسبزی وجود دارد. دره‌های زیبای مایان، دهبار و جاغرق در طرقبه با باغ‌های میوه‌ی فراوان از جمله این دره‌های سرسبز می‌باشد.

 

منطقه ییلاقی طرقبه

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارکهای معروف مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : mary
ت : شنبه 11 ارديبهشت 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی